Wij zijn een Schietsport-vereniging opgericht in 1977 te Drouwen

Sinds 2020 zijn onze 10 meter schietbanen gemoderniseerd. Wij schieten met luchtdrukwapens (geweer en pistool) op electronische schietbanen. Daarbij wordt het schotbeeld direct getoond op een eigen monitor voor iedere schutter. In de barruimte kunnen de resultaten van de schutters worden gevolgd op een groot scherm.

Deze tak van sport vereist concentratie, ademhalingstechniek, spierbeheersing enz. Het is een boeiende sport waardoor bij oefening steeds betere resultaten worden bereikt.

Het betreft dus een individuele sport. Om een en ander interessanter maken wordt er een onderlinge clubcompetitie geschoten. Ook schieten wij wedstrijden bij collega verenigingen, vice versa.

Dit betreft clubwedstrijden, afdelings- en regiokampioenschappen.

Als vereniging zijn we lid van de KNSA (Koninklijke Nederlandse Schietsport Associatie) Alle leden beschikken over een KNSA licentie.

De club is uitsluitend toegankelijk voor leden, adspirantleden en kandidaat-leden.

De Club

Onze vereniging heeft een eigen Clubgebouw met 6 schietpunten op de 10 meter baan. Deze banen kunnen gebruikt worden voor de disciplines:

Luchtpistool (LP)
Luchtgeweer (LG)